De Pedagogische Functie van Onderwijs en Opvoeding
Herkenning als fundament
-Een kwalitatieve studie naar hoe hbo-docenten met een mbo-opleidingsachtergrond studenten uit het mbo helpen slagen in het hoger onderwijs
Onderzoek Duurzaamheid in de les Nederlands
-Komt het thema duurzaamheid ook aan de orde in lessen Nederlands? Hoe besteden docenten Nederlands aandacht aan duurzaamheid? En wat is hun visie?
Versterken professionele identiteit van professionals en studenten in het beroepsonderwijs
-Begrip van docentenidentiteit helpt opleidingsprogramma’s beter af te stemmen op toekomstige onderwijsprofessionals.
Living Lab de Spelende Mens
-‘De Spelende Mens’ verkleint barrières voor ouders in Amsterdam om deel te nemen aan sport- en beweegactiviteiten, met een netwerk vanuit de Huizingaschool.
Samen bewegen: diversiteit en inclusie in de gymles
-Project 'Samen Bewegen' onderzoekt hoe gymlessen inclusiever kunnen door deze te verrijken met inzichten uit diverse buurtinitiatieven.
Interprofessionele samenwerking tussen kinderopvang, basisonderwijs en jeugdhulp
-Onderzoek naar interprofessionele samenwerking in kinderopvang, onderwijs en jeugdhulp, met 50 locaties en internationale partners.
Systemische blik op gezonde motorische ontwikkeling kinderen
-Onderzoek in Slotervaart-Zuid brengt factoren in kaart die de motorische ontwikkeling van kinderen beïnvloeden, met impact op andere wijken.
The Rise of New Families: How can we help them flourish?
-Onderzoek naar begeleiding van gezinnen door draagmoederschap met eiceldonatie, gefinancierd door de Nationale Wetenschapsagenda.
Positief opvoeden in de kinderopvang - PECE
-PECE heeft als doel de vaardigheden van pedagogisch medewerkers uit te breiden met strategieën die een positieve impact hebben op kinderen in de opvang.