Positief opvoeden in de kinderopvang - PECE
Kunnen we positief opvoeden in de kinderopvang versterken in groepen met een diverse samenstelling?
Leraren en pedagogen spelen een centrale rol in de ontwikkeling van kinderen en jongeren. Het lectoraat richt zich op de pedagogische facetten van zowel de opvoedingspraktijk als de onderwijskundige praktijk met aandacht voor de superdiversiteit van de grootstedelijke regio.
Kunnen we positief opvoeden in de kinderopvang versterken in groepen met een diverse samenstelling?
Dankzij draagmoederschap ontstaan nieuwe gezinnen. Begeleiding van alle betrokkenen - in de vorm van advies en training - zorgt ervoor dat het gezin tot bloei kan komen.
De professionele identiteit beïnvloedt hoe je handelt, communiceert en lesgeeft en stuurt gevoelens, gedachten en pedagogische handelingen, vooral in uitdagende situaties binnen en buiten de klas.
De experts van de pedagogische functie van onderwijs en opvoeding
Ruben is naast lector bijzonder hoogleraar aan de Universiteit van Amsterdam en lid van de Kinderopvangraad.
Fadie richt zich op het pedagogisch handelen van professionals in het beroepsonderwijs. Tevens is hij lid van de Programmaraad voor Onderwijsonderzoek (NRO).