Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina

Onderwijs- en Innovatieplein

Tools

Op deze pagina vind je diverse tools en hulpmiddelen die jou ondersteunen bij het (verder) vormgeven van jouw les en onderwijspraktijk.

Activitool

Ben je op zoek naar een innovatieve manier om jouw onderwijservaring te verbeteren? En wil jij jouw studenten nog meer inspireren en betrekken? Met Activitool vind je de pérfecte werkvorm die past bij het doel van jouw les.

Naar Activitool
(opent in nieuw venster)

EMBED-scan

De EMBED-scan is een raamwerk om conceptuele en implementatiegerelateerde vraagstukken rond dimensies van blended learning op cursus-, opleidings- en instellingsniveau aan te pakken. De uitslag van de scan geeft aan welke dimensies ontwikkeld zijn of ontwikkeling nodig hebben voor docenten, managers, beleidsmakers en andere stakeholders.

Naar EMBED-scan
(opent in nieuw venster)

Toolkit Blend je onderwijs

De toolkit Blend je onderwijs bevat concrete handvatten en hulpmiddelen voor de praktijk – voor het ontwerpen en implementeren van blended leren. Van werkvormen voor het ontwikkelen van een visie op blended leren tot gesprekskaarten voor het maken van de activerende blend.

Naar de toolkit
(opent in nieuw venster)

Next Level Learning-scan

Waar sta jij met blended learning? De Next Level Learning-scan helpt jou op een snelle manier aandachtspunten te selecteren om je onderwijs nog verder te verbeteren.  

Naar NLL-scan
(opent in nieuw venster)

E-learning GenAI voor docenten

Wat is (generatieve) AI nu precies en hoe kun je dit als docent op een goede manier inzetten in jouw onderwijs? De nieuwe e-learning over generatieve AI helpt je (verder) op weg! De e-learning GenAI voor docenten is, zoals de naam al doet vermoeden, speciaal ontwikkeld voor docenten van de HvA. In deze e-learning ontdek je de essentiële kennis en vaardigheden rondom GenAI die jij als docent nodig hebt.

Naar course selector (Brightspace)
(opent in nieuw venster)

Handreiking taal en generatieve AI

Wat kun je als docent doen om taal- en denkontwikkeling bij je studenten ondanks én dankzij generatieve AI te stimuleren? Die vraag staat centraal in de nieuwe, praktische handreiking ‘Taal, denken, leren en generatieve AI’ van het taalbeleidsteam van Studentenzaken.

Naar handreiking (MijnHvA)
(opent in nieuw venster)
Terug naar Home