Ondersteuning voor kwetsbare jongeren in Amsterdam
L. de Vries (Liesbeth)
OnderzoekerLiesbeth de Vries is onderzoeker bij het lectoraat Ergotherapie - Participatie en Omgeving en kinderergotherapeut in haar eigen praktijk: Bee, ergotherapie voor kinderen in Joure. Ze studeerde in 2003 af als ergotherapeut aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. In 2009 rondde ze de European Master of Science in Occupational Therapy af.
Sinds 2009 is Liesbeth als onderzoeker betrokken bij de ontwikkeling van de WRITIC . Ze is co-auteur van het WRITIC-assessment en het WRITIC-groepsprogramma en geeft hierover (inter)nationale scholing. Daarnaast begeleidt ze vertaalprojecten van het WRITIC-assessment.
-
Building a Network to Support Dissemination of a New Tool on Handwriting Readiness
van Hartingsveldt, M. J., & de Vries, L. (2024). Building a Network to Support Dissemination of a New Tool on Handwriting Readiness. Abstract from 1st Occupational Therapy Europe Congress 2024, Krakow, Poland.
-
Kansen benutten voor ergotherapie in de klas met het WRITIC-groepsprogramma: lessons learned
van Hartingsveldt, M. J., & de Vries, L. (2024). Kansen benutten voor ergotherapie in de klas met het WRITIC-groepsprogramma: lessons learned.
-
Startklar für Handschrift?
van Hartingsveldt, M. J., & de Vries, L. (2024). Startklar für Handschrift? WRITIC Theorie - Assessment - Empfehlungen. Amsterdam University of Applied Sciences.
-
Dissemination of a New Assessment Tool on Handwriting Readiness throughout Europe
van Hartingsveldt, M., & de Vries, L. (2023). Dissemination of a New Assessment Tool on Handwriting Readiness throughout Europe. 43-47. Abstract from 21st International Graphonomics Society Conference , Évora, Portugal.
-
Translation, Cross-Cultural Adaptation, and Psychometric Properties of Writing Readiness Inventory Tool in Context (WRITIC)
Delgado, P., Melo, F., de Vries, L., Hartingsveldt, M., & Matias, A. R. (2023). Translation, Cross-Cultural Adaptation, and Psychometric Properties of Writing Readiness Inventory Tool in Context (WRITIC). Children, 10(3), Article 559. https://doi.org/10.3390/children10030559
-
Ready for handwriting? A reference data study on handwriting readiness assessments
Haberfehlner, H., de Vries, L., Cup, E. H. C., de Groot, I. J. M., Nijhuis-van der Sanden, M. W. G., & van Hartingsveldt, M. J. (2023). Ready for handwriting? A reference data study on handwriting readiness assessments. PLoS ONE , 18(3), Article e0282497. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0282497
-
Ready for handwriting?
van Hartingsveldt, M., & de Vries, L. (2021). Ready for handwriting? writing readiness intervention tool in context : WRITIC-Group intervention. Abstract from ENOTHE-COTEC Online Congress 2021.
-
Startklaar voor het schrijven!
van Hartingsveldt, M., & de Vries, L. (2020). Startklaar voor het schrijven! Het WRITIC- groepsprogramma voor oudste kleuters in de klas. Ergotherapie Magazine, 48(5), 28-32.
-
Startklaar voor het schrijven!
van Hartingsveldt, M., & de Vries, L. (2020). Startklaar voor het schrijven! Writing Readiness Intervention Tool In context: WRITIC-groepsprogramma. Hogeschool van Amsterdam, Urban Vitality.