Programma Ondernemerschap
Digitale technologie & duurzaamheid van educatieve escape rooms
Intern gefinancierd
Een belangrijk educatief voordeel van educatieve escape rooms is dat hun fysieke vorm en game-achtige kenmerken de motivatie van studenten in hogere mate versterken dan andere vormen van game-based learning. Een uitdaging in het ontwerpproces voor deze pedagogie is hoe de ontwerpen duurzaam en aanpasbaar te maken en tegelijkertijd de leervoordelen voor het ondernemerschapsonderwijs te behouden -of zelfs te vergroten. Het gebruik van digitale technologieën speelt hierbij een vitale rol.
In dit project heeft de leerstoel Ondernemerschap samengewerkt met de Digital Society School. Het project nam maanden in beslag, en de methoden omvatten een uitgebreid literatuuronderzoek en focusgroepinterviews. De deliverables waren rapporten over de state-of-the-art en aanbevelingen over ontwikkelingen van duurzame OER's voor ondernemerschapsonderwijs.
Dit project is afgerond in 2020.
Onderzoekers
Het project is geleid door Richard A. Martina. Ook betrokken waren de onderzoekers:
- Dimitrios Vlachopoulos
- Asia Trzeciak
- Iris Brugman
- Amanda Francisco
- Madhav Rajkumar
- Henriette Schwinn
PUBLICATIES
Wetenschappelijke publicaties
Makri, A., Vlachopoulos, D., & Martina, R. A. (2021). Digital Escape Rooms as Innovative Pedagogical Tools in Education: A Systematic Literature Review. Duurzaamheid, 13(8), 4587. http://doi:10.3390/su13084587
Vlachopoulos, D. (2021). Duurzame Educatieve Escape Rooms Voor Ondernemerschap Studenten. Conferentieverslag ITEC 2021, p. 10240-10246.
Conferenties
15e jaarlijkse internationale conferentie over technologie, onderwijs en ontwikkeling
Website: Escape Room Case
Bezoek Stella Dolce, de bakkerij die je geërfd hebt, maar doelwit is van de maffia. Zal het je lukken om te ontsnappen?