Generation Blockchain
Vergroten van kennis rond de blockchain-technologie
ProjectGeneration Blockchain is een Erasmus+ onderzoeksproject dat inhaakt op de blockchain-technologie en de hierdoor snel veranderende economie. Het is een tweejarig project waaraan meerder Europese hogescholen en universiteiten deelnemen, geleid door de Poolse University of Szczecin.
Het Generation Blockchain-project zet in op het vergroten van kennis bij studenten en docenten van de blockchain-technologie en beoogt blockchain-concepten en toepassingen te integreren in academische disciplines, onderwijs, onderzoek, industrie en bestuur.
VERANDERENDE ECONOMIE
De blockchain-technologie maakt een wereldwijde en snelle opmars, die van grote invloed is op het bedrijfsleven, de financiële wereld, de technologie en zelfs op de kunstsector. Daardoor ontstaat een verschuiving van carrièremogelijkheden, ook binnen Europa. Om mee te gaan in deze veranderingen, is het van cruciaal belang dat we ons op een proactieve manier aanpassen aan deze nieuwe technologieën.
Concrete doelstellingen:
-
Generatie Blockchain Audit en Framework: dit belicht de wijze waarop blockchain momenteel wordt onderwezen in IHO's in heel Europa.
-
Generation Blockchain Online Course: een cursus die flexibel, inclusief leren mogelijk maakt in een interactief en gedigitaliseerd platform.
-
Inverted Learning Open Educational Resources: de deelnemende business schools in de partnerlanden zullen de nieuwe onderwijsmethoden testen en verbeteren.
INTERNATIONAAL CONSORTIUM
Het project bouwt voort op eerdere projecten zoals het succesvolle Erasmus+ Strategic Partnership project ‘Generation Data’. Ook zijn twee van de partners van het consortium op dit moment betrokken bij het Digital Innovation project (ook Erasmus+).
Consortium partners
-
Penvoerder: University of Szczecin, Poland
-
University of Porto, Portugal
-
Hogeschool van Amsterdam – FBE/AMSIB & FDMCI /ICT.
-
Frankfurt Blockchain Centre, Frankfurt University , Duitsland – een expert op gebied van Blockchain en in de lead voor het ontwikkelen van Open Educational Resources.
-
European E-learning Institute, Denemarken – gespecialiseerd in immersive educational environments en digitale onderwijstechnieken.
-
Momentum, Ierland – een van Ierlands leidende organisaties op gebied van bedrijfstrainingen. Werkt samen met meer dan 100 SMEs (Small & Medium Sized Enterprises) en HPSU (High Potential StartUps).
Vanuit AUAS: AMSIB & Entrepreneurship
Het onderwerp vereist een multidisciplinaire aanpak. Het heeft een sterk businessgerelateerde kant, maar de IT-kant neemt ook een belangrijke plek in. Daarom werken docenten van AMSIB samen met docenten van FDMCI-IT (Minor Blockchain).
Generation Blockchain valt onder de verantwoordelijkheid van de Dean Rogier Busser van AMSIB. De bijdrage van AUAS richt zich in eerste instantie op een onderzoek, ism partners, naar waar en hoe blockchainconcepten kunnen worden geïntegreerd in het onderwijs.
Vanuit het lectoraat Entrepreneurship wordt vooral met interesse gekeken naar de mogelijkheden die ontstaan voor studentondernemerschap, en naar hoe blockchain kan bijdragen aan de ontwikkeling van nieuwe (innovatieve, duurzame en inclusieve) businessmodellen. Ingrid Wakkee, Lector Entrepreneurship, heeft een adviserende rol.
MEER INFORMATIE
Meer weten over dit project? Neem contact op met Mike Russell of Bernard Smeenk.
Gefinancierd door de Europese Unie. De hier geuite ideeën en meningen komen echter uitsluitend voor rekening van de auteur(s) en geven niet noodzakelijkerwijs die van de Europese Unie of het Europese Uitvoerende Agentschap onderwijs en cultuur (EACEA) weer. Noch de Europese Unie, noch het EACEA kan ervoor aansprakelijk worden gesteld.