Enhancer
Enhancing Social Entrepreneurship Capabilities Through Digital Educational Escape Rooms
ProjectEuropa wordt geconfronteerd met een toenemend aantal maatschappelijke uitdagingen zoals migratie, ongelijkheid en klimaatverandering. Sociaal ondernemerschap (SE) wordt gezien als een essentieel en valabel instrument om deze maatschappelijke uitdagingen aan te pakken. Ze dragen bij tot inclusiviteit, gelijke kansen, burgerparticipatie en helpen ecologische problemen aan te pakken. Daarom moeten studenten in Europa worden voorbereid met de vereiste vaardigheden om bij te dragen aan oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen, hetzij als sociale ondernemers zelf, hetzij met een sociaal ondernemende mentaliteit op de arbeidsmarkt.
Medegefinancierd door het Erasmus+ programma van de Europese Unie.
Digitale educatieve escape rooms (DEER) zijn een opkomende en geschikte methode om studenten de vereiste vaardigheden aan te leren. DEER's zijn digitale versies van "live-action team-based games waarin spelers aanwijzingen ontdekken, puzzels oplossen en taken volbrengen in één of meer kamers om een specifiek doel te bereiken (meestal ontsnappen uit de kamer) in een beperkte tijd" (Nicholson, 2015, p.1). Ze zijn geschikt om leerdoelen met betrekking tot inhoudskennis en 21e-eeuwse vaardigheden aan te pakken.
We ontwikkelen een digitale pedagogiek (d.w.z. een kritische pedagogische benadering, die digitale hulpmiddelen bij het leren en hun impact op toegepaste pedagogieën onderzoekt [Vitoulis & Laloumi-Vidali, 2016]) voor digitale hulpmiddelen en technologie om de onderwijservaring te kunnen transformeren, zodat studenten beter kunnen leren en meer betrokken zijn.
De doelstellingen
PR1. Bepalen van de vitale SE-capaciteiten door onderzoek te doen en een representatief overzicht te maken van kenmerken van SE in verschillende Europese nationale contexten,
PR2. Het ontwikkelen van een innovatief digitaal (online onderwijs) pedagogisch en didactisch model, voorstellen en praktische richtlijnen voor het gebruik van DEER's voor SE-onderwijs in HOI's in verschillende Europese nationale contexten,
PR3. Creëren van een DEER voor SE-onderwijs in HOI's in verschillende Europese nationale contexten,
PR4. Een toolkit voor lerarenopleiding samenstellen om leraren in staat te stellen het SE-DER in hun curricula op te nemen.
Partners
- Center for Social Innovation (https://csicy.com/) - Lead Quality & Assurance
- FH Münster Science-to-Business Marketing Research Centre (https://en.fh-muenster.de/science-marketing/) - Lead PR4
- Questomatica (https://questomatica.nl/) - Lead PR3
- University of Aveiro (https://www.ua.pt/) - Lead PR1
- University of Zaragoza (https://www.unizar.es/university-zaragoza) – Co-Led PR1
CONTACT
Stuur voor meer informatie een e-mail naar Kristin Webb.