Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina

Marco Snoek

Lector Leren en Innoveren

Marco Snoek, lector Leren en Innoveren

Marco's onderzoek richt zich op de professionaliteit en leiderschap van leraren en lerarenopleiders.

Expertise

opleidingsdidactiek | curriculumontwerp en -innovatie | professionaliteit en leiderschap van leraren en lerarenopleiders | praktijkonderzoek door leraren(opleiders)

Contact

Naar het lectoraat Leren en Innoveren

Over Marco Snoek

Na zijn doctoraalstudie natuurkunde aan de Vrije Universiteit Amsterdam begon Marco in 1989 als lerarenopleider natuurkunde aan de Hogeschool Holland en later de Hogeschool van Amsterdam. In die tijd was hij betrokken geweest bij een groot aantal innovatieprojecten binnen de lerarenopleidingen en bij landelijke innovatieprojecten rond het curriculum van de lerarenopleidingen.

Sinds 2003 is Marco als lector Leren en Innoveren verbonden aan de Hogeschool van Amsterdam. In 2014 promoveerde hij op leiderschap van leraren. Binnen het lectoraat houdt hij zich bezig met professionaliteit en leiderschap van leraren en lerarenopleiders. Dit geeft hij, samen met een wisselende groep van onderzoekers, vorm door middel van onderzoeksprojecten, bijdragen aan de ontwikkeling en uitvoering van (master)opleidingen, ondersteuning van scholen, adviezen op het terrein van lerarenbeleid, presentaties en het schrijven van artikelen en boeken.

Bekijk de publicaties van Marco Snoek
(opent in nieuw venster)

Nevenfuncties