Kenniscentrum Techniek
S. Goksen (Sultan)
Lerarenopleider en promovendaSultan Göksen-Olgun is lerarenopleider Economie aan de Hogeschool van Amsterdam, domein onderwijs en opvoeding. Ze is verantwoordelijk voor het lesgeven in de vakken algemene economie, didactiek, pedagogiek, ondernemerschap en verwante vakken. Daarnaast is Sultan PPO begeleider/mentor en coacht zij studenten in vakoverstijgende projecten, stages, bekwaamheidsproeven en afstudeerscripties.
Sultan promoveert op Ondernemerschapsonderwijs op het Voortgezet Onderwijs aan de Maastricht University sinds 2020-2021, nadat zij de NWO promotiebeurs voor leraren toegekend heeft gekregen.
Ook is Sultan werkzaam als onderzoeker bij het kenniscentrum van de faculteit Business en Economie van de Hogeschool van Amsterdam. Hier heeft Sultan meeschreven/ meegewerkt aan de projecten zoals: UNLOCK: Creativity in HEIs through a game design approach, (Universidade de Aveiro, Portugal) en IXAnext: Unlock your entrepreneurial potential (Educatieve Escape Rooms).
Naast naar werkzaamheden voor de Hogeschool van Amsterdam, is zij columnist bij het Tijdschrift voor het Economie Onderwijs.
Thema's
Ondernemerschapsonderwijs
Game-based-learning
Educatieve Escape Rooms/Games
-
Entrepreneurship Education Attainment Levels in Secondary Education: A Delphi Study
Göksen, S. (2024). Entrepreneurship Education Attainment Levels in Secondary Education: A Delphi Study. Entrepreneurship Education and Pedagogy. https://doi.org/10.1177/25151274241268015
-
Entrepreneurship Education Attainment Levels in Secondary Education: A Delphi Study
Göksen, S., Groot, W., Wakkee, I. A. M., & Martina, R. (2024). Entrepreneurship Education Attainment Levels in Secondary Education: A Delphi Study. Entrepreneurship Education and Pedagogy. https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/25151274241268015
-
A Delphi Study at secondary schools to identify entrepreneurship education norms
Göksen, S., Groot, W., Wakkee, I. A. M., & Martina, R. A. (Accepted/In press). A Delphi Study at secondary schools to identify entrepreneurship education norms. In A Delphi Study at secondary schools to identify entrepreneurship education norms
-
Onderwijs als hoop in onzekere tijden
Göksen, S. (2023). Onderwijs als hoop in onzekere tijden: column. Tijdschrift voor het Economisch Onderwijs, 2023(5), 17.
-
A Delphi Study at secondary schools to identify entrepreneurship education norms
Göksen, S., Groot, W., Wakkee, I. A. M., & Martina, R. A. (2023). A Delphi Study at secondary schools to identify entrepreneurship education norms. Paper presented at EARLI 2023, Thessaloniki, Greece.
-
A Delphi Study at secondary schools to identify entrepreneurship education norms
Göksen, S., Groot, W., Wakkee, I. A. M., & Martina, R. A. (2023). A Delphi Study at secondary schools to identify entrepreneurship education norms. Paper presented at 3E Conference, Aarhus, Denmark.
-
Aanvaardbare normen voor het ondernemerschapsonderwijs
Göksen, S. (2023). Aanvaardbare normen voor het ondernemerschapsonderwijs. Tijdschrift voor het Economisch Onderwijs, 2023(3), 31.
-
Ondernemerschapsprogramma’s en hun onderliggende pedagogiek
Göksen, S. (2023). Ondernemerschapsprogramma’s en hun onderliggende pedagogiek: onderzoek. Tijdschrift voor het Economisch Onderwijs, 2023(1), 36-37.
-
Entrepreneurship programs and their underlying pedagogy in secondary education in the Netherlands
Göksen-Olgun, S., Groot, W., & Wakkee, I. (2022). Entrepreneurship programs and their underlying pedagogy in secondary education in the Netherlands. Entrepreneurship Education, 2022(5), 261–287. https://doi.org/10.1007/s41959-022-00078-8
-
Developing Educational Escape Rooms for Experiential Entrepreneurship Education
Martina, R. A., & Göksen, S. (2022). Developing Educational Escape Rooms for Experiential Entrepreneurship Education. Entrepreneurship Education and Pedagogy, 5(3), 449-471. https://doi.org/10.1177/2515127420969957
-
Ondernemerschapsonderwijs in het voortgezet onderwijs
Göksen-Olgun, S. (2022). Ondernemerschapsonderwijs in het voortgezet onderwijs: column. Tijdschrift voor Economisch Onderwijs (TEO), 2022(3), 35.
-
A review of entrepreneurship programs and their underlying pedagogy in secondary education in the Netherlands
Göksen, S., Groot, W., & Wakkee, I. A. M. (2022). A review of entrepreneurship programs and their underlying pedagogy in secondary education in the Netherlands. 1-20. Paper presented at 3E 2022 - Entrepreneurship Education Excellence: from Outcome Assessment to Individual and Societal Impacts , Dijon, France.
-
Handreikingen voor breed ondernemerschapsonderwijs
Göksen-Olgun, S. (2022). Handreikingen voor breed ondernemerschapsonderwijs: column. Tijdschrift voor Economisch Onderwijs (TEO), 2022(1), 15.