Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding
Y. van Rijk (Yvonne)
-
Onderzoekend lezen werkt
van Rijk, Y. (2017). Onderzoekend lezen werkt. Didaktief, 47(9), 38.
-
Taalonderzoek in de praktijk
van Rijk, Y. (2017). Taalonderzoek in de praktijk. Meer taal, 5(2), 26.
-
Maximising meaning
van Rijk, Y., Volman, M., de Haan, D., & van Oers, B. (2016). Maximising meaning: creating a learning environment for reading comprehension of informative texts from a Vygotskian perspective. Learning Environments Research, 20(1), 77-98. https://doi.org/10.1007/s10984-016-9218-5
-
Reading for meaning
van Rijk, Y., de Mey, L., de Haan, D., van Oers, B., & Volman, M. (2016). Reading for meaning: the effects of developmental education on motivation and achievement in reading informative texts in primary school. Research Papers in Education, 32(3), 333-352. https://doi.org/10.1080/02671522.2016.1225789