Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding
dr. S.K. Huijbregts (Sanne)
Docent-onderzoeker Master PedagogiekWie ben je en welke rol heb je binnen de opleiding?
Dr. Sanne Huijbregts is als onderzoekscoördinator binnen de Master Professioneel Meesterschap erg begaan met de opleiding. Binnen de master Pedagogiek richt Sanne zich vooral op de modulen binnen de onderzoekslijn. Sanne werkt daarnaast met veel plezier als afstudeerbegeleider binnen de Faculteit Onderwijs en Opvoeding, studenten kunnen bij Sanne rekenen op een goede begeleiding bij het afstudeertraject. Voor beide opleidingen maakt Sanne deel uit van de examencommissie.
Wat breng jij de opleiding en de studenten?
Sanne vindt het erg mooi om de dialoog aan te gaan met studenten en hen een nieuwe kijk te bieden op processen op hun werkplek. Daarnaast vindt Sanne dat de kracht van de masteropleidingen ligt bij de doorvertaling van theorie naar praktijk. Dit stelt de studenten in staat om hun nieuw opgedane kennis direct door te vertalen naar onderwijsontwikkeling in hun werkveld.
Je werkervaring
Sanne werkt sinds 2008 bij de Faculteit Onderwijs en Opvoeding. Eerst als docent binnen de bacheloropleiding Pedagogiek. In 2015 breidde zij haar takenpakket uit door als docent-onderzoeker bij de Master opleiding Pedagogiek aan de slag te gaan. En sinds september 2016 is Sanne ook werkzaam als docent van de masteropleiding Professioneel Meesterschap.
Genoten opleidingen
Sanne is in 2002 afgestudeerd met een onderzoek naar pedagogische interacties tussen professionals en jonge kinderen in kindercentra aan de Universiteit van Amsterdam. Aan deze zelfde instelling is Sanne gepromoveerd op haar onderzoek “Cultural diversity in center-based child care” binnen Pedagogische en Onderwijskundige Wetenschappen.
Lid van…
Sanne is lid van verschillende organisaties die zich bezighouden met de ontwikkelingen en veranderingen binnen het onderwijs. Het Landelijk Overleg Masters Pedagogiek is er hier een van. Haar focus ligt hierbij specifiek op de onderzoekslijn. Daarnaast is Sanne onderdeel van redacties van verschillende pedagogische tijdschriften zoals Pedagogiek in Praktijk en Het Jonge Kind.
-
Effects of early childhood education training and video interaction guidance on teachers’ interactive skills
Jilink, L., Huijbregts, S., & Fukkink, R. (2018). Effects of early childhood education training and video interaction guidance on teachers’ interactive skills. Journal of Early Childhood Teacher Education, 39(4), 278-292. https://doi.org/10.1080/10901027.2017.1408042
-
Effects of video interaction guidance and early childhood education training on teachers’ interactive skills
Jilink, L., Fukkink, R. G., & Huijbregts, S. K. (Accepted/In press). Effects of video interaction guidance and early childhood education training on teachers’ interactive skills. Journal of Early Childhood Teacher Education. https://www.researchgate.net/publication/228479867_Effects_of_Video_Interaction_Guidance_on_early_childhood_teachers
-
Benodigde vaardigheden binnen IKC
Kuiten, J., & Huijbregts, S. (2016). Benodigde vaardigheden binnen IKC. De Wereld van het Jonge Kind, 2016(maart), 28-31.
-
Effecten van video interactie begeleiding en training in voor- en vroegschoolse educatie op de interactievaardigheden van pedagogisch medewerkers
Jilink, L., Fukkink, R., & Huijbregts, S. (2016). Effecten van video interactie begeleiding en training in voor- en vroegschoolse educatie op de interactievaardigheden van pedagogisch medewerkers. Hogeschool van Amsterdam, Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding.
-
Effects of Video Enhanced reflective Practice (VERP)
Fukkink, R., Huijbregts, S., & Todd, L. (2015). Effects of Video Enhanced reflective Practice (VERP). In H. Kennedy, M. Landor, & L. Todd (Eds.), Video Enhanced Reflective Practice: Professional Development Through Attuned Interactions (pp. 242-254). Jessica Kingsley Publishers.
-
Een integraal kindcentrum als open leer- en ontwikkelingsgemeenschap
Oostdam, R., Tavecchio, L., Huijbregts, S., Nohr, K., & Ex, C. (2014). Een integraal kindcentrum als open leer- en ontwikkelingsgemeenschap: tijd voor een samenhangende visie op opvoeding, educatie en opvang. Pedagogiek, 34(1), 60-73.
-
Review of experimental studies
Fukkink, R. G., & Huijbregts, S. K. (2014). Review of experimental studies. In Video Enhanced Reflective Practice Jessica Kingsley Publishers.