Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding

Veiligheid creëren in een superdiverse context - Niemand past in een hokje

Artikel

Leerlingen moeten zich veilig voelen in de klas, tijdens burgerschapsonderwijs is dat vanwege gevoelige onderwerpen extra belangrijk. Uit onderzoek blijkt dat leerlingen met een migratieachtergrond zich relatief vaker onveilig voelen op school en in de klas. Dat komt door een mismatch in een superdiverse context, maar daar zijn gelukkig oplossingen voor.

Referentie Sint Jago, L., & Mahoney, B. (2020). Veiligheid creëren in een superdiverse context - Niemand past in een hokje. Van 12 tot 18, 2020(7), 26-27. https://van12tot18.nl/artikelen/veiligheid-creeren-in-een-superdiverse-context-niemand-past-in-een-hokje
Gepubliceerd door  Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding 1 september 2020

Publicatiedatum

sep 2020

Auteur(s)

Lucia Sint Jago

Publicaties:

Research database