Promotieonderzoek van Wouter Spaan
Heen-en-weer-denken als fundament voor natuurwetenschappelijke geletterdheid
ProjectIn het onderwijs krijgen natuurwetenschappelijke en technologische geletterdheid steeds meer nadruk. Denken als een natuurwetenschapper vraagt veel heen-en-weer-denken tussen verschijnselen en theorieën.
Beschrijving van het promotieonderzoek
Dit onderzoek heeft als doel om in kaart te brengen hoe docenten Natuur- en Scheikunde hieraan aandacht besteden in hun practicumonderwijs en wat effectieve methodieken zijn om dit heen-en-weer denken bij leerlingen aan te leren en te stimuleren. Daartoe worden lessen geobserveerd en docenten geïnterviewd op grond waarvan een didactiek wordt ontworpen voor (aankomende) docenten om effectief aandacht te schenken aan heen-en-weer-denken in hun eigen practica.
Over 'naam promovendus'
Alleen indien de promovendus dit doorgeeft / niet verplicht
Naam onderzoeker | drs. Wouter Spaan |
Promotor(en) | prof. dr. Ron Oostdam |
Co-promotor(en)
|
dr. Monique Pijls |