Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding

Symposium Smart Education

16 apr 2024 11:19 | Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding

Op vrijdag 7 juni 2024 organiseert het Smart Education Lab een symposium dat in het teken staat van digitale middelen voor het onderwijs.

Het Smart Education programma van de Hogeschool van Amsterdam wordt aangestuurd vanuit het Lectoraat Didactiek van de Bètavakken. Smart Education is tevens één van de labs van het Centre of Expertise Applied AI.

Digitalisering in het onderwijs ontwikkelt en vernieuwt zich in rap tempo. Denk bijvoorbeeld aan de nieuwe (concept) kerndoelen voor digitale geletterdheid en de snelle opkomst van generatieve AI.

Vijf jaar geleden is binnen de Faculteit Onderwijs en Opvoeding, het Smart Education programma opgezet. Dit programma onderzoekt hoe AI en andere digitale technologieën het onderwijs kunnen verbeteren, door verschillende projecten en netwerkactiviteiten, zowel binnen het eigen onderwijs als samenwerkingen met partners. Tijdens dit symposium delen we de onderzoekresultaten en kun je kennismaken met de mensen die er aan werken.

Kijk hier voor alle info over het programma en aanmelden.

Kohnstammzaal op de 9e verdieping