HvA in de Stad
Drs. A.M.M. Hunkar (Angélique)
OnderzoekerAngélique Hunkar (1961) studeerde bedrijfswetenschappen aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Zij behaalde haar Master in 2011. Daarvoor behaalde zij in 2002 haar Bachelor in Human Resource Management (destijds Personeel en Arbeid) aan de Hogeschool van Amsterdam. Angélique is sinds 1998 verbonden aan de Hogeschool van Amsterdam en heeft eerst meerdere functies als HR adviseur vervuld op verschillende locaties van de hogeschool. In 2006 werd zij aangesteld om vorm te geven aan de centralisatie van de HR administratie in een nieuw Service Center HR en gaf daar tot oktober 2012 leiding aan.
Vanaf november 2012 was Angélique als promovenda verbonden aan het lectoraat Gedifferentieerd Human Resource Management. De titel van haar promotieonderzoek was Kleur bekennen een onderzoek naar inclusie (re)producerende HR praktijken in het Hoger Beroepsonderwijs.
Tegenwoordig is Angélique voornamelijk in het onderwijsproces actief als projectdocent en als lid van de Curriculumcommissie bij de opleiding Human Resource Management. Haar inhoudelijke expertise ligt op het gebied van (kwalitatief) onderzoek en strategische personeelsplanning.
Sinds het voorjaar van 2020 is Angélique ook weer actief als onderzoeker verbonden aan het Lectoraat Teamprofessionalisering.
-
Impact van organisatieverandering op het teamfunctioneren bij de opleiding CO+CB
Hunkar, A. M. M., de Rooij, K. L., Huijskes, A. A., van den Berg, L. I. S. A., Dekker, M., & van Middelkoop, D. (2024). Impact van organisatieverandering op het teamfunctioneren bij de opleiding CO+CB: Resultaten van de tweede jaarmeting. The Work Lab, Hogeschool van Amsterdam.
-
Diversiteit en inclusie in de faculteit
Ballafkih, H., Hunkar, A., Bay, N., van Middelkoop, D., Odor, G., & Soons, T. (2023). Diversiteit en inclusie in de faculteit: resultaten eerste meting. Hogeschool van Amsterdam, The Work Lab.
-
Niet ieder voor zich, maar wij voor ons allen
Horsselenberg, P., Hunkar, A., & van Middelkoop, D. (2022). Niet ieder voor zich, maar wij voor ons allen: In dialoog over het functioneren als team. Opleiding & Ontwikkeling: Tijdschrift voor Human Resource Development, 2022(4), 21-25.
-
Experimental learning labs
Horsselenberg, P., Hunkar, A., & van Middelkoop, D. (2022). Experimental learning labs: functioneren en beoordelen in Teams. Hogeschool van Amsterdam, The Work Lab.
-
Ongehoord. Een onderzoek naar de arbeidssituatie van groepsleiders in de JeugdzorgPlus.
Hunkar, A. M. M., Zinsmeister, J. H. G., & van Middelkoop, D. (2021). Ongehoord. Een onderzoek naar de arbeidssituatie van groepsleiders in de JeugdzorgPlus. deelrapport 2 van Werken aan de toekomst van JeugdzorgPlus. Verwey-Jonker Instituut.
-
Werken aan de toekomst van JeugdzorgPlus
Jonkman, H. B., van Middelkoop, D., Boendermaker, L., Van Loon-Dikkers, A. L. C., Hunkar, A. M. M., Zinsmeister, J. H. G., Verheem, E. A., & Otte, K. (2021). Werken aan de toekomst van JeugdzorgPlus: samenvattend rapport. Hogeschool van Amsterdam, Lectoraat Jeugdzorg.