profileimage male
Accepteer de marketingcookies om deze video te zien

Maarten Hogenstijn is senior onderzoeker en onderzoekt sociaal ondernemerschap binnen het programma Entrepreneurship. Sinds 2015 is hij verbonden aan de Hogeschool van Amsterdam.

Hogenstijn is opgeleid in sociale geografie (Universiteit Utrecht, MA 2002, Ph.D. 2008) en als journalist (postdoctoraal, Erasmus Universiteit Rotterdam, 2003). Hij is gespecialiseerd in kwalitatieve onderzoeksmethoden.

Over de ontwikkeling van sociaal ondernemerschap in Nederland, schreef hij onder meer het boek ‘Sociaal ondernemerschap: grip op het begrip’ (2018). Een nieuw boek verschijnt in 2024. Specifieke onderzoeksprojecten richten zich op het ecosysteem van sociaal en impactvol ondernemerschap, impactmeting, de relaties tussen sociale ondernemers en lokale overheden en onderwijs in sociaal ondernemerschap.

Hij is binnen het onderwijs deel van de teams van de minor Entrepreneurship for Society en de Master Economische Transformatie. Verder is hij kerngroeplid van het Kennisnetwerk Sociaal Ondernemerschap Nederland (KSON), lid van de Review Board van de Code Sociale Ondernemingen en lid van het internationale onderzoeksnetwerk EMES.

Thema's

Sociaal Ondernemerschap, impact