Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina

De cursus in het kort

In deze cursus maak en presenteer je een sales implementatieadvies met een duidelijke onderbouwing in accountability. Vanuit de organisatiedoelstellingen kom je tot heldere sales doelstellingen die je vertaalt in sales activiteiten. Vanuit meetbare doelen lever je zo een bijdrage aan het realiseren van de doelen van de organisatie.

Schrijf je in
(opent in nieuw venster)

Programma

Je komt in dit programma tot een strategische saleskeuze voor je organisatie. Vervolgens wordt de gemaakte keuze in een duidelijke implementatie uitgewerkt gericht op de eigen organisatie. Een onderdeel van de implementatie is het opstellen van accountplan voor een individuele account of een groep klanten passend bij de doelstellingen van het implementatieadvies.

Onderwerpen
  • Strategische salesrichting bepalen
  • Salesimplementatie opstellen
  • Accountplan opstellen
  • Operationele salesinstrumenten toepassen

Doelgroep

Je bent geïnteresseerd in een commerciële (werk)omgeving

Cursusdagen

De cursus start op dinsdag 15 april of op zaterdag 19 april en duurt 10 weken. De colleges zijn op dinsdag- en donderdagavond van 18.40 – 22.00 uur en op zaterdag van 10:00-16:40

Kosten

€1400 en ongeveer €100 voor studieboeken

Toelating

Deze cursus is op hbo-niveau. Daarom heb je minimaal een mbo-4-, havo- of vwo-diploma en enige jaren werkervaring nodig. Basiskennis van marketing is belangrijk voor het volgen van de cursus.

Tijdsinvestering

Ongeveer 20 uur per week, inclusief lessen

Groepsgrootte

Je volgt de cursus samen met circa 25 - 30 studenten van de deeltijdopleidingen HRM, Bedrijfskunde, Commerciële Economie of Finance & Control. Deeltijdstudenten zijn professionals met een baan in het vakgebied.

Wat levert deze cursus je op?

  • HvA-certificaat
  • Eersteklas vakkennis
  • Zichtbaar impact in je huidige werk
  • Sterke professionele competenties
  • Sterk community netwerk

Meer informatie?