Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina

De cursus in het kort

De studenten zullen leren effectieve online mediaplannen te ontwikkelen die aansluiten bij de doelstellingen van een organisatie uit het werkveld en bij de behoeften van de doelgroep. De cursus bestaat uit verschillende leervormen, waaronder interactieve colleges, casestudies, groepsopdrachten en individuele oefeningen. Ze zullen ook worden aangemoedigd om kritisch na te denken over de rol van instrumenten en mediaplanning in het bereiken van marketingdoelen.

Deze cursus wordt februari 2026 weer aangeboden. Houd deze webpagina in de gaten voor nieuwe startdata

Programma

De studenten zullen leren effectieve online mediaplannen te ontwikkelen die aansluiten bij de doelstellingen van een organisatie uit het werkveld en bij de behoeften van de doelgroep. De cursus bestaat uit verschillende leervormen, waaronder interactieve colleges, casestudies, groepsopdrachten en individuele oefeningen. Ze zullen ook worden aangemoedigd om kritisch na te denken over de rol van instrumenten en mediaplanning in het bereiken van marketingdoelen.

Inhoud cursus
  1. Kennis: Definiëren van basisconcepten van online marketingcommunicatie
  2. Interpreteren van online marketingstrategieën
  3. Ontwikkelen van SEO en SEM strategieën
  4. Ontwerpen van een digitale marketingstrategie

Doelgroep

Werkende professionals

Cursusdagen

De cursus start op dinsdag 12 november of zaterdag 16 november. De colleges zijn op dinsdag- en donderdagavond van 18:40-22:00 of zaterdag overdag van 10:00 tot 17:00 uur.

Kosten

1400 + +-150 Euro voor boeken

Toelating

Er zijn geen extra eisen voor de toelating tot deze cursus.

Tijdsinvestering

14 weken, 2 avonden per week of 14 weken, 1 zaterdag per week plus zelfstudie en groepswerk.

Groepsgrootte

Minimaal 12 deelnemers en maximaal 30 deelnemers

Heb je een vraag?

Neem contact op met Nerko Hadziarapovic