Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina

De cursus in het kort

Legal Tech gaat om specifiek voor de rechtspraktijk ontwikkelde software of applicaties die juridisch werk kunnen overnemen. In deze module gaan we nader in op het herontwerp van processen en design thinking, met bijzondere aandacht voor de mogelijkheden van beslissingsondersteunende technologie.

Schrijf je in
(opent in nieuw venster)

Programma

De module is erop gericht om overzicht te krijgen van bestaande oplossingen voor de rechtspraktijk en zelf gericht verder onderzoek te doen naar (en een prototype te bouwen voor) de mogelijkheden van een beslissysteem binnen je eigen organisatie. Aan de hand hiervan kom je tot een beargumenteerd advies.

Opzet van de module

In dit vak wordt theorie gekoppeld aan onderzoek binnen je organisatie en doe je praktijkoefeningen met beslisbomen die je uiteindelijk programmeert in de software van Adapting Legal, Berkeley Bridge of een systeem binnen je eigen organisatie.

Lees meer over het cursusprogramma

Doelgroep

Legal Tech & Digital Justice is een los te volgen module uit het studieprogramma van de masteropleiding Legal Management. De module is gericht op juridische professionals.

Cursusdagen

Zeven bijeenkomsten op dinsdag om 17.50-20.20 uur op 3, 10 en 17 dec en 7, 14, 21 en 28 jan.

€ 1200 (exclusief eventueel studiemateriaal)

Toelating

De cursus is op masterniveau.

Tijdsinvestering

Reken op een gemiddelde tijdsinvestering van 168 uur (6 EC).

Groepsgrootte

De groep bestaat uit ongeveer 20 deelnemers.

Heb je een vraag?