Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina

De cursus in het kort

In deze module staat het juridisch risico- en kwaliteitsmanagement centraal binnen de publieke- en de private sector. Daarbij komen telkens steeds twee aspecten aan de orde: de manier waarop binnen die sector de juridische kwaliteit wordt gerealiseerd en de rol en opstelling daarbij van de juridische professional.

Schrijf je in
(opent in nieuw venster)

Programma

Om binnen de publieke- en private sector de juridische kwaliteit te realiseren wordt de State of Art theorie in deze cursus toegepast. Aan de hand van een kritische reflectie op de eigen organisatie en functie wordt de rol en opstelling van de juridische professional nader bekeken.

Hoofdonderwerpen

Binnen deze cursus staan de volgende hoofdonderwerpen centraal:

• Juridische risico en kwaliteit binnen organisaties: van kwaliteitsnormen naar juridisch kwaliteitszorgsysteem.
  • Nut en noodzaak van (verbetering van) een juridisch kwaliteitszorgsysteem.
  • Inventarisatie en analyse van juridische risico’s.
  • Rol en bevoegdheden van externe toezichthouders, zoals autoriteiten, inspecties en tuchtrechters.
  • Rapporteren: naast de juridische inhoud wordt er tijdens deze module ook aandacht besteed aan schriftelijke vaardigheden, in het bijzonder rapporteren. Om een professionele bijdrage te kunnen leveren aan het waarborgen en verbeteren van processen moet je toegankelijke en bruikbare rapporten kunnen schrijven. Aan deze vaardigheid werk je tijdens de trainingen Rapporteren .
Lees meer over het programma

De module is gericht op juridische professionals.

Cursusdagen

Werkcolleges: dinsdag 17.50-20.20 uur op 11 feb, 4, 11, 18 mrt en 1 april. Trainingen Rapporteren: dinsdag 17.40-20.20 uur, 25 feb en 25 mrt.

€ 1200 (exclusies eventueel studiemateriaal)

Toelating

De cursus is op masterniveau.

Tijdsinvestering

Reken op een gemiddelde tijdsinvestering van 168 uur (6 EC).

Groepsgrootte

De groep bestaat uit ongeveer 20 deelnemers.

Heb je een vraag?