Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina

De cursus in het kort

Hoe overtuig je je klanten beter en sneller met kennis van de werking van het (on)bewuste brein? Ben je op zoek naar een opleiding Neuromarketing? In deze cursus Neuromarketing maak je kennis met deze (neuro)psychologische tak van de marketing. Alles wat je leert in deze marketingcursus, kun je direct toepassen in je werk.

Schrijf je in
(opent in nieuw venster)

Programma

Je ontdekt hoe emoties, motivaties en visueel vermogen werken. En dat ons onbewuste brein een veel belangrijkere rol speelt bij beslissingen en keuzes dan het bewuste. Tijdens de cursus leer je hoe je inzichten vanuit de neurofysiologie combineert met marketingkennis. Je kruipt in de huid van een neuromarketeer en leert hoe je resultaten uit neuro-onderzoek toepast in de marketing. De toetsvormen bestaan uit een advies- en implementatieplan voor neuromarketing, een reflectie en een assessment over je (ethische) rol als neuromarketeer.

Onderwerpen
  • De werking van (on)bewuste processen in het brein en hoe deze te meten.
  • Het belang van emoties in (marketing)communicatie.
  • Gedragsbeïnvloeding volgens de principes van triggers, motivatie en gelegenheid.
  • Neuromarketing toepassen in het marketing- en communicatiebeleid van een organisatie.
  • Ethische aspecten van de neurowetenschap toepassen in de marketing.

Doelgroep

Deze cursus is bedoeld voor professionals die willen leren hoe je klanten effectiever kunt informeren en beïnvloeden met gebruik van neuromarketingtechnieken. Je leert hierbij hoe je marketingtools beter en efficiënt inzet.

Cursusdagen

De avondcursus start op dinsdagavond 15 april 2025 en de dagcursus op zaterdag 19 april 2025. De cursus duurt 10 weken. De colleges zijn op dinsdag- en donderdagavond (18.40-22.00 uur) of op zaterdag (10.00-16.40 uur).

Kosten

Het college- en examengeld is € 1.400. Je betaalt ongeveer € 100,- voor studieboeken.

Toelating

Deze neuromarketingcursus is op hbo-niveau. Daarom heb je minimaal een mbo 4-, havo- of vwo-diploma en 2 jaar werkervaring nodig. Daarnaast is basiskennis van marketing een vereiste.

Tijdsinvestering

De gemiddelde studiebelasting is 20 uur per week inclusief college-uren.

Groepsgrootte

Je volgt de cursus samen met circa 25 - 30 studenten van de deeltijdopleidingen HRM, Bedrijfskunde, Commerciële Economie of Finance & Control. Deeltijdstudenten zijn professionals met een baan in het vakgebied.

Wat levert deze cursus jou op?

  • HvA-certificaat hbo-niveau.
  • Eersteklas vakkennis, direct toepasbaar.
  • Zichtbaar impact in je huidige werk.
  • Sterke professionele competenties.
  • Sterk community netwerk.

Heb je een vraag?

Neem contact op

Inhoudelijke vragen
Bart de Haan, cursusverantwoordelijke
b.g.de.haan@hva.nl(opent in nieuw venster)