Jakoba Mulderhuis vanaf 26 augustus weer open

22 aug 2024 15:56 | Afdeling Communicatie

Het Jakoba Mulderhuis, een locatie van de Hogeschool van Amsterdam op de Wibautstraat, gaat vanaf 26 augustus weer open. Studenten, medewerkers en bezoekers kunnen weer werken, studeren en onderzoek doen in het gebouw.

Het Jakoba Mulderhuis (JMH) zou in eerste instantie gesloten zijn tot 2 september. Er is hard gewerkt om het gebouw eerder open te laten gaan, zodat onder andere de introductie van studenten van de faculteit Techniek in het JMH plaats kan vinden. Om het pand veilig te kunnen gebruiken zijn er overkappingen geplaatst op het plein en boven alle ingangen. Daarnaast zijn er bij nooduitgangen zeecontainers neergezet voor een overdekte doorgang naar een veilige zone. In het JMH is een deel van het atrium afgezet. Als extra maatregel zijn op kritische punten hoekprofielen aan de gevel aangebracht. Met deze maatregelen is de veiligheid geborgd en kan het JMH open.

Het fietspad aan de kant van de Mauritskade blijft voorlopig afgesloten. De fietsers worden omgeleid via de Swammerdamstraat. De uitvoegstrook op de Mauritskade blijft iets ingekort.

Woensdagochtend 10 juli kwam er een gevelplaat los en landde op de stoep. Het onderzoek dat moet uitwijzen wat hier de oorzaak van is, en welke definitieve oplossingen nodig zijn, loopt nog.