HvA in gesprek met Dagmar Oudshoorn

Jopie Nooren, voorzitter van het College van Bestuur sprak met de directeur van Amnesty International Nederland, Dagmar Oudshoorn-Tinga

8 dec 2023 14:00 | Afdeling Communicatie

Jopie Nooren, voorzitter van het College van Bestuur sprak met de directeur van Amnesty International Nederland, Dagmar Oudshoorn, over diversiteit en inclusie.

Dat een inclusieve organisatie niet zomaar tot stand komt erkent Dagmar Oudshoorn, “Het lastige is, ik heb de truc niet. Het iets waar je letterlijk iedere dag aan moet werken… Maar ook wij zijn een organisatie met mensen, met meningen en gevoelens”.

Een lerend vermogen speelt volgens Jopie Nooren daar een belangrijke rol in, “mensen moeten de kansen krijgen om een fout te maken, binnen de grenzen, en daar weer van te leren van elkaar”.

Kijk hier het hele gesprek tussen Jopie Nooren en Dagmar Oudshoorn.

De HvA wil een inclusieve hogeschool zijn, waar alle studenten en medewerkers zich welkom, thuis en uitgedaagd en veilig voelen en gelijke kansen krijgen. Daarom heeft de HvA vertrouwenspersonen, een gedragscode, en voert actief een campagne over sociale veiligheid.