De geïntegreerde professional
2 Resultaten
In het hoger onderwijs en de maatschappij als geheel is de veronderstelling dat onderzoek en systematische kennis bijdragen aan de kwaliteit van het handelen van hoogopgeleide professionals. Er is echter weinig bekend over welke elementen van onderzoek en kennis dan relevant zijn voor professionals en hoe deze interacteren met het professioneel handelen van professionals. Dit thema beoogt een beter inzicht te geven in elementen, zoals kennis uit onderzoek en praktijk, onderzoeksvaardigheden, kritisch denken, omgaan met onzekerheden, professionele besluitvorming en probleemoplossend vermogen. Daarnaast beoogt dit thema te begrijpen hoe deze elementen samenhangen in het professioneel handelen van (aankomend) professionals.
Projecten:
-
De verbinding tussen kennis en de beroepsidentiteit van studenten
1 sep 2019Bij studenten in het hoger beroepsonderwijs staat het opdoen van praktische kennis centraal. Maar welke rol speelt theoretische kennis in het ontwikkelingsproces van deze studenten? En hoe beïnvloedt deze kennis ...
-
Kennis in professioneel handelen: een conceptueel kader
1 jan 2019Dit project heeft tot doel een geïntegreerd conceptueel kader te formuleren over het gebruik van kennis bij professioneel handelen. Deze kennis kan voortkomen uit de praktijk, uit theorie of uit empirisch ...