City Net Zero

CNZ-meetup: launch Impact Kompas

Evenement

Er is werk aan de winkel in de transitie naar een circulaire economie. Wat kunnen wij als professionals doen om deze transitie binnen de eigen organisatie en toeleveringsketens te versnellen? Tijdens de aankomende CNZ-meetup op 17 oktober gaan we in op de inkoopaspecten van deze vraag en vindt de feestelijke lancering van het Impact Kompas plaats, een tool die inkoopprofessionals in bedrijfsleven en publieke organisaties helpt bij het omzetten van circulaire strategieën naar concrete acties.

Het Impact Kompas

Binnen de Hogeschool van Amsterdam en de KennisHub Publieke Inkoop wordt ontwerpend onderzoek gedaan naar wat er nodig is om de potentie van inkoop om te zetten in acties met werkelijke circulaire impact. De Hogeschool van Amsterdam heeft hiervoor samen met adviesbureau F-Fort het Impact Kompas ontwikkeld.

Aan het Impact Kompas ligt een inkoopontwikkelmodel ten grondslag waarmee de onderzoekers de relatie tussen circulaire volwassenheidsniveaus en circulaire impact leggen. Ze slaan daarmee een brug tussen praktijk- en kennisontwikkeling en streven ernaar de tool te laten uitgroeien tot een betrouwbare en zinvolle indicator voor de circulaire transitie.

Het Impact Kompas geeft gebruikers concrete tips en een benchmark per sector en ten opzichte van andere sectoren in Nederland. Inkoopprofessionals krijgen toegang tot state-of-the-art kennis en dragen door het invullen van de tool tegelijkertijd bij aan kennis en inzicht over stand van zaken.

Lancering 17 oktober

Dit Impact Kompas wordt op 17 oktober feestelijk gelanceerd op de Amstelcampus van de Hogeschool van Amsterdam. En daarvoor nodigen we je graag uit!

Meld je aan voor de CNZ-meetup en krijg de kans om het Impact Kompas in het bijzijn van de experts gebruiken. De ontwikkelaars en een gebruiker van het eerste uur gaan met elkaar in gesprek én lector Publieke Inkoop Mirjam Kibbeling verzorgt een interactief mini-college 'Niet-inkopen voor inkopers': over hoe je de circulaire strategieën Refuse, Rethink en Reduce toepast in de praktijk.

• 15:00 inloop
  • 15:30 opening en welkom bij de Hogeschool van Amsterdam
  • 15:40 Lector Publieke Inkoop Mirjam Kibbeling verzorgt een interactief mini-college ‘Niet-inkopen voor inkopers’
  • 16:10 Panelgesprek met de makers en een gebruiker van het eerste uur