Centre for Economic Transformation | CET

De dynamische schooldag

roostering van buitenspelen door de dag heen

Artikel

In LO Magazine 2 2021 schreven we over de mogelijkheden en de complexiteit van een Dynamische Schooldag. We gaven toen aan dat we een volgorde zien in de inzet van een school ten aanzien van goed leren bewegen en regelmatig bewegen tijdens de schooldag: eerst uitstekende lessen bewegingsonderwijs, dan de focus op een schoolplein waar alle kinderen aan bod komen en zich veilig voelen en daarna aandacht voor de andere aspecten van een dynamische schooldag. In dit topic (LO5) staan meerdere artikelen over het buitenspelen op het schoolplein, hoe dit te organiseren en te begeleiden. Dit artikel gaat over het belang van een Dynamische Schooldag, met daarin specifieke aandacht voor de roostering van het buitenspelen.

Referentie Keijser, N., van Gelder, W., Koenders, K., & Janssen, M. (2024). De dynamische schooldag: roostering van buitenspelen door de dag heen. LO Magazine, 112(5), B55-B57. https://www.kvlo.nl/wat-we-doen/lo-magazine/default.aspx
Gepubliceerd door  Urban Vitality 1 juli 2024

Publicatiedatum

jul 2024

Auteur(s)

Nick Keijser
Wim van Gelder

Publicaties:

Research database