Centre for Economic Transformation | CET

profileimage male

Wilco Verdoold RM heeft een uitgebreide en veelzijdige achtergrond in marketing, digitale innovatie en kunstmatige intelligentie (AI).

Hij studeerde cum laude af in Computer Science en verkreeg zijn Master of Science in Co-operative Computing aan Middlesex University. Daarnaast is hij erkend als Register Marketeer (RM) / Expert Marketing Professional (EMP).

Wilco heeft diverse rollen vervuld, waaronder die van manager, adviseur en ondernemer. Samen met Marco Frijlink schreef hij het boek "Zakelijke doelen bereiken met social media” (Eerste druk 2015 - Elfde druk 2023).

Tegenwoordig is hij actief als spreker, auteur en adviseur, en gebruikt zijn ervaring vooral om een nieuwe generatie marketeers te inspireren.

Sinds 2020 doceert hij bij de opleiding Commerciële Economie vakken zoals global marketing, marktonderzoek, branding en neuromarketing.

Daarnaast is hij sinds 2023 verbonden aan het Centre for Market Insights (CMI), waar hij onder andere onderzoek doet naar de impact van generatieve AI in marketing en organisaties.