Centre for Economic Transformation | CET
Onderzoeksprojecten Entrepreneurship
15 Resultaten
-
Ondernemen vanuit kwetsbare arbeidsmarktposities
1 feb 2020 - 31 jul 2021Zelfstandig ondernemerschap wordt vaak gepresenteerd als een mogelijkheid voor mensen in kwetsbare arbeidsmarktposities om zelfstandig inkomen te verwerven en zo uit de uitkering te komen en/of maatschappelijk actief ...
-
Meer klanten naar de fysieke winkel: De waarde van locatiespecifieke berichten
1 jul 2017 - 31 dec 2017Dit KIEM Creatieve Industrie project richt zich op de mogelijkheden om klanten die zich in de buurt van een winkel begeven via een app een bericht te sturen (locatiespecifieke berichten) om ze tot een winkelbezoek te ...
-
Onderzoek naar rol grote bedrijven in het Smart City Ecosystem
1 mei 2017 - 2 apr 2018De HvA breidt haar kennis en onderzoek naar Smart City projecten en de organisatie van Smart Cities uit met een onderzoek naar de rol van grote(re) bedrijven in het Smart City ecosysteem. We willen meer te weten ...
-
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP: EEN INLEIDING VOOR ONDERZOEK EN ONDERWIJS
21 dec 2016‘Ik ben een sociaal ondernemer’ of ‘Ik werk bij een sociale onderneming’. Die uitspraken hoor je steeds vaker. In het bedrijfsleven is sociaal ondernemerschap een veelgebruikte term, in de ...
-
Leernetwerk Sociaal Ondernemerschap en Omgaan met de Overheid
21 dec 2016Sociaal ondernemers en de overheid hebben hetzelfde doel. Allebei willen ze maatschappelijke problemen oplossen, samenwerking zou dus logisch zijn. Echter, in de praktijk komt dit niet goed van de grond. Overheid en ...
-
Onderzoek: open data in steden
2 nov 2016Het lab is betrokken bij een internationale studie over open data in steden. Welke vormen van open data-initiatieven kunnen we vinden in een stad als Amsterdam en hoe worden deze initiatieven omarmd. Dit onderzoek ...
-
De rol van startups in een Smart City (case study Amsterdam)
1 nov 2016Het lab is betrokken bij een studie over de rol van startups in een Smart City en de bijdrage die startups - via top-down en bottom-up initiatieven - kunnen leveren aan de (toekomstige) stad Amsterdam. Dit onderzoek ...
-
Onderwijs: Smart City business modellen
1 mrt 2016Vierdejaars studenten van de HvA opleiding ‘Bedrijfskunde MER’ doen onderzoek voor real life opdrachtgevers in de metropoolregio Amsterdam. Ze werken aan een innovatieve oplossing voor een actueel ...
-
Onderzoek: Organising Smart Ciy projects
1 okt 2015 - 30 nov 2016Het van de grond krijgen van smart city oplossingen gaat niet alleen over het ontwikkelen en toepassen van technologie: het vraagt om nieuwe netwerken en management competenties. Oplossingen worden niet ontwikkeld en ...
-
Succes- en faalfactoren van webwinkels
24 jan 2014Het lectoraat Online Ondernemen was voorzitter van de expertgroep Online Ondernemen van het onderzoeksprogramma Shopping2020. MarktplaatsZakelijk was de gastheer van deze expertgroep.
-
Inventarisatie website- en social-media strategie Autoverhuurbedrijven
1 sep 2013 - 1 okt 2013De afdeling Verhuur van BOVAG heeft het lectoraat Online Ondernemen gevraagd een analyse te maken van de websites en het social media gebruik van haar circa 400 leden
-
Online Ondernemen Readiness Scan
1 sep 2012Online marketing is vandaag de dag vrijwel onmisbaar voor elk bedrijf. Sinds de opkomst van het internet zijn er steeds meer online klantcontact- en verkoopkanalen beschikbaar gekomen die bedrijven onder andere ...
-
Succesfactoren in Multi-Channel Retailing
1 apr 2012 - 1 jul 2012Het creëren van een goede multi-channel strategie is één van de belangrijkste uitdagingen waar retailers vandaag de dag voor staan. Meer en meer 'traditionele' retailers ontwikkelen een webshop als ...
-
Evolutie van click-and-mortar strategieën
1 jan 2012 - 1 jun 2012Winkeliers met een website of webwinkel kunnen kiezen voor een parallelle of meer geïntegreerde benadering van hun klantcontactkanalen. Door verwijzingen tussen deze kanalen aan te brengen, worden de voordelen ...
-
Social Media in de Detailhandel
1 apr 2010 - 1 jul 2011Het aantal consumenten en bedrijven dat (intensief) gebruik maakt van social media sites zoals Twitter, Hyves, Facebook, YouTube en LinkedIn groeit nog steeds exponentieel.