True Pricing: Game Changer or Consumer Deterrent to Meaningful Action?
EvenementIs True Pricing een game changer die de manier waarop we goederen produceren en consumeren fundamenteel zal veranderen? Of weerhoudt het consumenten ervan om zinvolle actie te ondernemen? Onderzoekers en bedrijven delen hun gedachten en inzichten. Het symposium is Engelstalig, de locatie Spui 25-27 in Amsterdam.
Programma
12:00 – 12:45: Welcome & Introduction
- Welcome – Sjoukje Goldman (HvA) & Carina Thürridl (UvA)
- An introduction to True Pricing – Maurits Appeldoorn (True Price)
12:50 – 13:50: Insights into True Pricing from Research & Practice
- Sjoukje Goldman (HvA) & Carina Thürridl (UvA): Establishing Consumer Trust in True Prices Through Partitioned Pricing: Preliminary Evidence from a Field and Several Online Experiments
- Eva van den Broek (Behavioral Insights): Consumer Behavior & True Pricing: Results of the Experimenting Programme of the Ministry of Agriculture, Nature, and Food Quality
- Maarten Rijninks (De Aanzet): De Aanzet: The First True Price Supermarket
14:00 - 15:00: Roundtable Discussion – Is True Pricing a Game Changer or Does it Deter Meaningful Action?
- Ariane van Mancius - Founder of the True Pricing Café
- Tahis Marti - Researcher at the Centre of Expertise Wellbeing Economy and Entrepreneurship (Avans University of Applied Sciences)
- Gustaaf Haan - Philosopher and Head of Research at Questionmark
- Peter van Dam - Historian at the University of Amsterdam
- Maarten Rijninks - Founder of the first True Price supermarket De Aanzet
15:00 – 16:00: Borrel/Drinks
Meld je aan
We nodigen je uit om deel te nemen aan dit symposium en zo mee te denken over een toekomst met True Pricing.