HvA Bibliotheek

Tentoonstelling Komt een mens bij de dokter opnieuw belicht

4 okt 2024 10:12 | HvA Bibliotheek

De fototentoonstelling Komt een mens bij de dokter, kreeg tijdens de HvA Diversity Week, van 30 september tot en met 4 oktober, hernieuwde aandacht. De tentoonstelling stond voor deze gelegenheid in de Bibliotheek van het Tania Leonhuis. Studenten konden tijdens een dialoogsessie met een aantal geportretteerden in gesprek.

Vorig studiejaar was de tentoonstelling al te zien in verschillende locaties van de HvA Bibliotheken. De foto’s krijgen nu een definitief plekje in de Gezondheidscampus.

De tentoonstelling portretteert diverse mensen en laat zien dat niemand hetzelfde is. Daarom is het belangrijk dat zorgmedewerkers en hulpverleners iedereen als uniek persoon benaderen en behandelen.

Ook nu weer bezoeken diverse docenten met hun klas de tentoonstelling en zie je dat studenten en medewerkers aandachtig de uiteenlopende verhalen bij de portretten lezen.

De tentoonstelling is een initiatief van WOMEN Inc., Rutgers en COC Nederland de Alliantie Gezondheidszorg op Maat. Op de gelijknamige website Komt een mens bij de dokter kunnen studenten en medewerkers meer lezen over dit initiatief. Daarnaast vinden docenten er een toolkit die zij kunnen gebruiken in een lesprogramma.

De Bibliotheek heeft, in aanvulling op deze toolkit, informatie verzameld op een eigen plek in een zogenoemde LibGuide, die meer toegepast is op het HvA onderwijs. Hierin staan nog meer tools en voorbeelden van video’s en boeken en zelfs podcasts.

Meer informatie

• Docenten kunnen de Bibliotheek om hulp vragen om de tentoonstelling, onderwerpen en lesvoorstellen te integreren in de les. In de Bibliotheek NTH/TLH zijn twee exemplaren beschikbaar van een gesprekstool
  • Toolkit voor Zorgprofessionals
  • Aanvullende toolkits en programma's