HvA Bibliotheek

Wanneer ben je “Vluchteling Genoeg”? Opening Expositie

Krijg tijdens de opening van de expositie "Vluchteling Genoeg" op 19 maart een exclusief inzicht door de inspirerende verhalen van studenten die de moed hadden om alles achter te laten en hun leven vanaf nul op te bouwen.

18 mrt 2024 14:40 | HvA Bibliotheek

De tentoonstelling Vluchteling Genoeg toont verhalen van studenten met een vluchtachtergrond. Het laat de verschillende gezichten, verhalen en achtergronden van zeven jongeren zien die naar Nederland zijn gekomen op zoek naar een nieuwe toekomst. De tentoonstelling is gemaakt door Amjad Almatni en een initiatief vanuit Students that Matter, het platform van de HvA voor studenten met een vluchtachtergrond.

Datum: Dinsdag 19 maart 2024
Tijd: 15:45-17:00
Locatie: Bibliotheek begane grond | Corry Tendeloohuis (CTH)
Toegang: Gratis en op vrije inloop
Taal: Engelstalig evenement

Programma opening
15:45 Inloop
16:00 Opening door maker Amjad en Mayke Rameckers hoofd Taalteam
16:15 Officiële opening Expositie ‘Vluchteling Genoeg’
16:30 Syrische livemuziek
16:35 Panelgesprek met docent, Amjad en vluchtelingstudent
16:50 Aansluitend nagesprek met eten/drinken

Dankzij de medewerking van de HvA bibliotheek kunnen we deze expositie tentoonstellen.
We kijken uit naar je komst!

Reizende expo
Kan je niet bij de opening op 19 maart aanwezig zijn, of is het CTH iets te ver weg voor jou? Niet getreurd! De expositie reist in het voorjaar de HvA over:

• Eerste helft april expositie Dr. Meurerhuis (DMH)
  • Tweede helft april expositie in het Nicolaes Tulphuis (NTH)
  • Eerste helft mei expositie in het Wibauthuis (WBH) met Nederlandstalig programma bij FLOOR

Alvast meer weten?
Bekijk de Instagram of mail naar studentsthatmatter@hva.nl.