Centre of Expertise Applied Artificial Intelligence
M.N. Schweitzer (Mandy)
Docent-onderzoekerMandy Schweitzer is onderzoeksmedewerker bij het lectoraat Bewegen In en Om School. Zij houdt zich onder andere bezig met het project Meer bewegen, beter bij de les? en met de coördinatie van de projecten MAMBO (Meten Amsterdamse Motoriek Basis Onderwijs) en VAMOS.
Mandy studeerde in 2018 af aan de Academie voor Lichamelijke Opvoeding (ALO) en is nu bezig met de master Ecologische Pedagogiek aan de Hogeschool Utrecht. Naast het werk voor het lectoraat Bewegen In en Om School geeft zij les in het speciaal basisonderwijs, cluster 2.
-
Ervaringen van scholen met het implementeren van een dynamische schooldag in het primair onderwijs
Nauta, J., Berghuis, A. E., Kat, I. T., Koenders, K., Moll, K., Schweitzer, M. N., & Janssen, M. (2024). Ervaringen van scholen met het implementeren van een dynamische schooldag in het primair onderwijs. 59. Abstract from Dag van het Sportonderzoek 2024, Vlissingen. https://www.dagvanhetsportonderzoek.nl/wp-content/uploads/2024/11/DSO2024_Abstractboek.pdf
-
Dutch school policies for less sitting and more physical activity in primary schools
Nauta, J., Schweitzer, M., Kat, I., Moll, K., Koenders, K., & Janssen, M. (2023). Dutch school policies for less sitting and more physical activity in primary schools. European Journal of Public Health, 33(Supplement_1: ckad133. 227), i91. https://doi.org/10.1093/eurpub/ckad133.227
-
The effects of the COVID-19 lockdown on motor skill development of 6- and 7-year old children in the Netherlands
den Uil, A. R., van Doorn, H., Schweitzer, M. N., Janssen, M., Scholte, R. H. J., & Busch, V. (2023). The effects of the COVID-19 lockdown on motor skill development of 6- and 7-year old children in the Netherlands. Abstract from Association Internationale des Écoles Supérieures d'Éducation Physique, Santiago de Chile, Chile.
-
Physical activity patterns and sedentary time in primary schools situated in a low socio-economic status neighborhood in Amsterdam – The Netherlands.
Nauta, J., Schweitzer, M., Kat, I., Moll, K., Koenders, K., & Janssen, M. (2023). Physical activity patterns and sedentary time in primary schools situated in a low socio-economic status neighborhood in Amsterdam – The Netherlands.. 430-430. Abstract from ISBNPA 2023, Uppsala, Sweden.
-
The effects of the COVID‑19 lockdowns on motor skill development of 6‑ and 7‑year old children in the Netherlands: a longitudinal study
den Uil, A. R., van Doorn, H., Schweitzer, M., Janssen, M., Scholte, R. H. J., & Busch, V. (2023). The effects of the COVID‑19 lockdowns on motor skill development of 6‑ and 7‑year old children in the Netherlands: a longitudinal study. BMC Public Health, 23, Article 1871. https://doi.org/10.1186/s12889-023-16733-1
-
More physical activity and less sitting at school
Nauta, J., Schweitzer, M., Mauw, S., & Janssen, M. (2022). More physical activity and less sitting at school: needs and wishes of Dutch primary school teachers and pupils. Abstract from ISBNPA 2022, Arizona, United States.
-
De ondersteuningsroute bewegen en motoriek
Paddenburg, J., van Kernebeek, T., Schweitzer, M., & Janssen, M. (2020). De ondersteuningsroute bewegen en motoriek: samen onze zorg! LO Magazine, 108(4), 12-15.