Centre of Expertise Applied Artificial Intelligence
C.A.A. Kemmeren (Charlotte)
Charlotte Kemmeren houdt zich binnen het lectoraat bezig met onderzoek en ontwikkelactiviteiten. Daarnaast coördineert ze de minor Sociale Inclusie in Aandachtswijken. Ze is geïnteresseerd in de stedelijke context die zowel mogelijkheden voor verbindingen tussen individuen en groepen kent als risico’s. Vooral de vraag welke sociale structuren er al zijn in een stad, wat die betekenen in het leven van inwoners en waar nog een rol ligt voor professionele ondersteuning, vindt ze inspirerend.
-
Verwijsstroom huisartsen bij jeugdigen in Hoorn
Kemmeren, C. A. A., de Lange, M. M., & Rözer, J. J. (2022). Verwijsstroom huisartsen bij jeugdigen in Hoorn: uitkomsten van een effectencalculatorstudie. Werkplaatsen Sociaal Domein.
-
Eindrapportage project verwijsstroom huisartsen
Rözer, J. J., Kemmeren, C. A. A., & de Lange, M. M. (2022). Eindrapportage project verwijsstroom huisartsen: de samenwerking en ondersteuning van huisartsen en het gebiedsteam 1.Hoorn. Werkplaatsen Sociaal Domein.
-
Evaluatie project verwijsstroom huisartsen Hoorn: two pager
Rözer, J. J., Kemmeren, C. A. A., & de Lange, M. M. (2022). Evaluatie project verwijsstroom huisartsen Hoorn: two pager. Hogeschool van Amsterdam.
-
‘Projectenparade Werkplaats Sociaal Domein Amsterdam en omgeving’.
Welschen, S., Kemmeren, C., Brinkhuijsen, A., Gradener, J., de Lange, M., & Veldboer, L. (2020). ‘Projectenparade Werkplaats Sociaal Domein Amsterdam en omgeving’.. Digital or Visual Products, Hogeschool van Amsterdam, Lectoraat Stedelijk Sociaal Werken.
-
Het gaat niet vanzelf
Huber, M., Koeter, L., Haverkort, D., Metze, R., Sinke, E., van der Veen, C., & Kemmeren, C. (2020). Het gaat niet vanzelf: eindrapport ‘Puzzelen in de samenwerking tussen onderzoek, onderwijs en praktijk’. Hogeschool van Amsterdam.
-
Je hangt de vuile was niet buiten
von Meyenfeldt, L., Kemmeren, C., & de Lange, M. (2018). Je hangt de vuile was niet buiten: stakeholders, wijkteamprofessionals en informele partijen over kwesties bij gezamenlijke ondersteuning aan huishoudens in kwetsbare posities: eindrapportage wijkteamonderzoek Hoorn . Hogeschool van Amsterdam, Amsterdams Kenniscentrum voor Maatschappelijke Innovatie.
-
Sociale media geven jongerenwerkers nieuwe kijk
Kemmeren, C., & Veldboer, L. (2017). Sociale media geven jongerenwerkers nieuwe kijk: 'Je ziet wat er speelt aan rottigheid'. Web publication or website, Sociale Vraagstukken. https://www.socialevraagstukken.nl/sociale-media-geven-jongerenwerkers-nieuwe-kijk-je-ziet-wat-er-speelt-aan-rottigheid/
-
Nieuw-West op zijn best
Arikok, N., el Aslouni, A., Bakrine, C., Badaou, L., Bouadi, O., Bouyarden, H., Carton, E., van Eupen, R., Floor, C., Gozems, N., Gugler, H., Hafdi, R., van den Hoek, M., Jansma, M., Kahlman, I., Kaplanseren, E., Kooistra, M., Landveld, S., van Leeuwen, H., ... de Koningh, W. (2016). Nieuw-West op zijn best: handreiking gebiedsgericht samenspel formele en informele zorg en welzijn rond het Osdorpplein, Nieuw-West. Gemeente Amsterdam, Nieuw West.
-
Van dippen naar dimmen
Richards, M., Ran, B., Calmero, E., Schults, T., Stijkel, A., Thakoersingh, V., Calmez, H., Huinink, W., Creebsburg, M., Malik, S., Klappe, K., Otto, J., Hoogenhout, W., van Blijenburgh, A., Wintels-Hofman, H., Mannaert, J., Acheampong, I., van Bodengraven, K., Tromp, M., ... Bouwes, T. (2016). Van dippen naar dimmen: handreiking gebiedsgericht samenspel formele en informele zorg en welzijn Gaasperdam/Holendecht, Zuidoost. Hogeschool van Amsterdam, Maatschappij en Recht.
-
De professionele architectuur van informele support.
Veldboer, L., & Kemmeren, C. (2016). De professionele architectuur van informele support. Hogeschool van Amsterdam, Amsterdams Kenniscentrum voor Maatschappelijke Innovatie.
-
De professionele architectuur van informele support in Amsterdam Zuidoost.
Veldboer, L., & Kemmeren, C. (2016). De professionele architectuur van informele support in Amsterdam Zuidoost. Hogeschool van Amsterdam, Amsterdams Kenniscentrum voor Maatschappelijke Innovatie.
-
Laten we beginnen met stilte
Tadmine, A., de Waard, J., Peijnenburg, P., Yilmaz, S., Ambags, R., van Kooten, J., den Uyl, E., van Tol, A., Nissink, L., Doedes, M., Manicardi, M., Macnack, U., Breuste, C., Gaartman, S., Akkanat, N., Varda, E., Bijlsma, B., Brinkman, M., Smit, M., ... Bouwes, T. (2016). Laten we beginnen met stilte: handreiking gebiedsgericht samenspel formele en informele zorg en welzijn in de Oosterparkbuurt. Gemeente Amsterdam, Oost.
-
Onderwijsmodule outreachend werken
Metze, R., & Kemmeren, C. (2016). Onderwijsmodule outreachend werken: Amsterdamse Wmo-werkplaats. Hogeschool van Amsterdam, Amsterdams Kenniscentrum voor Maatschappelijke Innovatie.
-
Wat in de knoop opgaat schiet in de lengte te kort?
Philips, A., Rahder, C., Kroon, C., den Ouden, D., Corsten, E., van der Naaten, E., Teutscher, F., van den Berg, G., Ouariji, H., van Wissen, H., Rol, J., van Nus, J., Hanekroot, K., Vonk, L., Knips, M., van Onna, M., Stam, M., Aziz, M., Willemsen, O., ... Kemmeren, C. (2016). Wat in de knoop opgaat schiet in de lengte te kort? Handreiking gebiedsgericht samenspel formele en informele zorg en welzijn. Hogeschool van Amsterdam.
-
Samen Doen in de buurt
Bichbich, F., Bouwes, T., Hoijtink, M., Kemmeren, C., Metze, R., Räkers, M., Rumping, S., Stam, M., & Zuithof, M. (Eds.) (2014). Samen Doen in de buurt: een praktijkanalyse van drie Samen Doen-teams in Amsterdam. Hogeschool van Amsterdam, Amsterdams Kenniscentrum voor Maatschappelijke Innovatie.