Centre of Expertise Applied Artificial Intelligence

Studentenraad

AI4Students

Gaat jouw hart sneller kloppen van Artificial Intelligence en vind je het leuk om meer te weten over de verschillende toepassingen? Weet jij wat we op de Hogeschool van Amsterdam allemaal doen op dat gebied? Sluit je aan bij de studentenraad van het Centre of Expertise Applied AI en blijf op de hoogte van trends, ontwikkelingen en diverse activiteiten.

Doel

Met het Centre of Expertise Applied AI willen we alle studenten van de HvA samenbrengen rond Artificial Intelligence. Maak kennis met deze technologie, die niet meer weg te denken is uit ons leven. We laten je zien wat er op de hogeschool allemaal gebeurt op het gebied van AI: welke vakken, minoren en masters je kunt volgen en aan welke projecten en gezellige activiteiten je mee kunt doen.

Maar dat kunnen we niet alleen. Onze studentenraad helpt daar een handje bij. Waarom? Omdat studenten binnen de raad zelf het beste weten waar behoefte aan is en wat wel/niet werkt. Zij kunnen ons adviseren, meedenken, zelf activiteiten bedenken en zoveel mogelijk studenten bereiken. Zo bouwen we op de HvA aan een community van studenten die een interesse/passie hebben voor AI.

Op de hoogte blijven van de activiteiten van de studentenraad?

Aanmelden 2024-2025

Lijkt het je leuk om lid te worden van de studentenraad? Er zijn plekjes vrij voor het studiejaar 2024-2025!

Wat we vragen

• Actieve studenten die zelf met ideeën komen en zelfstandig kunnen werken
  • Studenten die het leuk vinden om te netwerken en makkelijk contact kunnen leggen. Om andere studenten kennis te laten maken met AI en onze activiteiten is het handig om soms klassen binnen te stappen/op studenten af te stappen
  • Beschikbaarheid van ca. 4 uur per week
  • Een zo gevarieerd mogelijk team; iedereen is welkom, of je nu veel of weinig kennis hebt van AI

Taken

• De studenten van de raad spreken elkaar iedere week, dat kan online
  • Om de week sluit Liza Verheijke aan om te sparren. Zij is de community manager van het Centre of Expertise Applied AI
  • De studentenraad bedenkt zelf activiteiten. Je kunt denken aan een AI pubquiz, prompt battle, workshops (iemand uitnodigen of zelf geven), een lezing met toffe spreker, hackathon, etc.
  • Als lid van de raad ben je zoveel mogelijk aanwezig bij events en help je mee met de communicatie. Zo bouwen we samen aan een community van studenten.

De studentenraad op de World Summit AI 2021 in de Beurs van Berlage

Wat wij bieden

• Een leuke, inhoudelijke bijbaan naast je studie, die goed staat op je cv
  • Een netwerk: je leert onderzoekers en docenten kennen die zich bezig houden met AI, en ontmoet leuke bedrijven