Mindmap hitte in de stad

Anders

De mindmap ondersteunt gemeenten bij het verkennen van de problemen die door hitte kunnen optreden in bebouwd gebied en bij het voorbereiden van de risicodialoog over hitte. In totaal toont de mindmap 24 gevolgen van extreme hitte, verdeeld over vijf thema’s: gezondheid, netwerken, water, leefbaarheid en buitenruimte.

In heldere tekst wordt ieder probleem uitgelegd, is beschreven op welke manier basiskaarten volgens de gestandaardiseerde stresstest het probleem inzichtelijk maken en welke aanvullende informatie gebruikt kan worden. Iedere tekst sluit af met mogelijke maatregelen en acties die het probleem voorkomen of verkleinen.

Referentie Kluck, J., & Klok, L. (2019). Mindmap hitte in de stad: Interactieve tool om de gevolgen van extreme hitte in het bebouwde gebied in beeld te brengen Versie 2.0 (april 2019). Digital or Visual Products, Hogeschool van Amsterdam. https://www.hittebestendigestad.nl/uitleg-applicatie/
Gepubliceerd door  Kenniscentrum Techniek 1 april 2019

Publicatiedatum