Happy Little Trees 🌲 schilderen als Bob Ross

Ontdek de kunstenaar in jezelf

Evenement

Wil jij geïnspireerd worden? 🎨 Kom dan naar onze schilderworkshop en ontdek hoe leuk schilderen kan zijn! Misschien heb je nog nooit van Bob Ross gehoord, maar deze legendarische kunstenaar wist met zijn relaxte stijl en vrolijke bomen miljoenen mensen te inspireren.

Dit gaan we doen

In deze workshop leer je de basis van het schilderen met de technieken van Bob Ross. Denk aan mooie landschappen, serene luchten, en natuurlijk zijn beroemde "happy little trees." Geen zorgen als je nog nooit een kwast hebt aangeraakt; het gaat vooral om plezier hebben en iets nieuws proberen. En kunstenaar Vincent van Oss is er om je te begeleiden.

Waarom meedoen

• Creatief uitje: Even geen studie, gewoon lekker schilderen
  • Netwerken: leer je studie-matties beter kennen
  • Makkelijk en leuk: Bob Ross maakt schilderen supertoegankelijk. Iedereen kan het!
  • Ontspanning: Laat je stress los terwijl je jezelf verliest in de kunst

Wat moet je weten

📆 Donderdag 12 september 2024
⏱️ 16.30 - 18.30 uur
📍FLOOR | Wibautstraat 3B – Amsterdam
💰 Gratis toegang
♿️ Rolstoelvriendelijk

Extra’s

‘All you need to paint is a few tools, a little instruction, and a vision in your mind,’ zei Bob Ross. Wij zorgen voor alle materialen en de begeleiding. Dan hoef je alleen nog te bedenken wat je gaat schilderen. En aan het eind van de workshop ga je naar huis met je eigen meesterwerk. 😉

Waar wacht je nog op? Meld je aan en duik in de wereld van kleuren, canvas en creativiteit. ✨

Over Bob Ross?

Bob Ross was een Amerikaanse schilder, die wereldberoemd werd met zijn televisieprogramma ‘The Joy of painting’, waarbij hij kijkers in een half uur tijd de mooiste landschappen hielp schilderen. Ross staat vandaag de dag nog steeds bekend om zijn vele inspirerende uitspraken. Volgens hem kon je geen fouten maken en zijn er alleen maar ‘happy accidents’.

De laatste jaren is Bob Ross schilderen gegroeid in populariteit. Vooral tijdens de coronapandemie was het voor velen een heerlijke (en toegegeven ook best hysterische) manier om de tijd te verdrijven. En zeg nou zelf, wie wil er nou niet een prachtig, eigengemaakt landschap aan de muur hebben hangen?

Vincent van Oss

De workshop wordt gegeven door kunstenaar Vincent van Oss. Hij studeerde af aan de St. Joost Kunstacademie in ’s-Hertogenbosch en is eerstegraads docent. Naast het geven van workshops en cursussen, maakt hij werken in zijn atelier in Amsterdam.

Gepubliceerd door  FLOOR 2 juli 2024

Startdatum 12 sep