Filmscreening: Easy A

Een chick flick over slutshaming met in de hoofdrol Emma Stone

Evenement

Plof neer op een van onze banken, pak een bak popcorn en kom naar 'Easy A'. Na afloop van de film is er een kort nagesprek over slutshaming met gastspreker Robin Griffin, die dit zelf ook heeft meegemaakt.

Over de film

Olive (Emma Stone) vertelt haar beste vriendin een onwaar, maar stoer verhaal over seks en binnen de kortste keren maakt de roddelmachine op school overuren. Plots heeft ze de reputatie van een slet. Maar Olive laat het niet aan haar hart komen. Integendeel, ze besluit gebruik te maken van haar nieuwe imago om een en ander gedaan te krijgen op school. Easy A is een highschool-komedie over de verschillende kanten van seks als bepalende factor voor de sociale status van jongvolwassenen.

🗓️ Woensdag 2 oktober 2024
⏱️ 16.30 - 18.30
📍 FLOOR - Wibautstraat 3b
♿️ Rolstoelvriendelijk
💎 Gratis toegang
🍕 Pizza
🤝 FLOOR x Studievereniging Mimagine

Robin Griffin

Over het nagesprek

Slutshaming, je hebt vast zelf een keer meegemaakt of misschien wel zien gebeuren. Het is een vorm van pesten wat online of offline plaatsvindt. Denk aan het naroepen van vrouwen of bijvoorbeeld bangalijsten en het delen van naaktbeelden zonder consent. Na de film gaan we in gesprek met Robin Griffin, zij werd op haar 17e zelf slachtoffer van online shaming. Een naaktfoto dook op waarvan werd gezegd dat zij dit was, en ze werd hier een lange tijd om geshamed.

Trailer Easy A

Gepubliceerd door  FLOOR 17 juli 2024