Alumni

profileimage male

Dr. Jesse Weltevreden is sinds april 2010 lector Online Ondernemen aan de Hogeschool van Amsterdam (HvA). Van juni 2010 tot en met mei 2015 was hij tevens voorzitter van het Centre for Applied Research on Economics & Management van de HvA.

Zijn promotie-onderzoek aan de Universiteit Utrecht ging over de gevolgen van online winkelen voor de detailhandel in Nederlandse binnensteden. Van januari 2006 tot en met juli 2007 was hij werkzaam als postdoconderzoeker bij het Ruimtelijk Planbureau in Den Haag. Daar deed hij vooral onderzoek naar de gevolgen van online winkelen voor de detailhandel, consumentengedrag en winkelgebieden in Nederland.

Tussen augustus 2007 en december 2012 was hij werkzaam als hoofd Onderzoek bij BOVAG, de brancheorganisatie voor de mobiliteitsretail. Jesse heeft vele nationale en internationale publicaties op zijn naam staan over de gevolgen van e-commerce voor consumentengedrag, de detailhandel, mobiliteit en winkellocaties.

Hij is onder meer auteur van het boek "Winkelen in het Internettijdperk" dat in 2007 verscheen.