Alumni
S.P.K. Goldman (Sjoukje)
Hogeschool hoofddocent duurzame marketingSjoukje Goldman is als hoofddocent duurzame marketing verbonden aan het cluster marketing. Ze doet onderzoek naar duurzaam consumenten gedrag, duurzame businessmodellen en de transformatie van het marketingvak en de duurzaamheidstransformatie van e-commerce.
Daarnaast is Sjoukje coördinator “De duurzame economie: goed werk in nieuwe businessmodellen” en geeft ze les in de master global sustainable business management.
Sjoukje maakt tevens deel uit van de expertgroep Circulair shoppen in 2030 van het landelijke onderzoeksprogramma Shopping Tomorrow en de werkgroep Circulair en Duurzaam van het Retail Innovatie Platform. Sjoukje is een veelgevraagde keynote spreker op het gebied van duurzame marketing.
-
True Pricing in de praktijk: hoe consumenten bewust kiezen voor een echte prijs
Goldman, S. P. K., Weltevreden, J. W. J., & Welmers-Fijn van Draat, T. J. (2024). True Pricing in de praktijk: hoe consumenten bewust kiezen voor een echte prijs. Web publication or website, Marketingfacts. https://www.marketingfacts.nl/berichten/true-pricing-in-de-praktijk-hoe-consumenten-bewust-kiezen-voor-een-echte-prijs/
-
Onderzoeksrapport pilot True Price op de Business Campus van de HvA
Goldman, S. P. K., Welmers-Fijn van Draat, T. J., & Weltevreden, J. W. J. (2024). Onderzoeksrapport pilot True Price op de Business Campus van de HvA. Hogeschool van Amsterdam, Centre for Market Insights. https://www.cmihva.nl/publicaties/pilot-true-pricing-op-de-business-campus-hva/
-
De sleutel tot consumentenacceptatie: Effectieve communicatie rond true pricing
Goldman, S. P. K., Weltevreden, J. W. J., & Kakanis, D. (2024). De sleutel tot consumentenacceptatie: Effectieve communicatie rond true pricing: Bij true pricing draait het om effectieve communicatie, vertrouwen en duidelijkheid over de kostenverdeling tussen overheid, bedrijven en consumenten.. Web publication or website, Marketingfacts. https://www.marketingfacts.nl/berichten/de-sleutel-tot-consumentenacceptatie-effectieve-communicatie-rond-true-pricing/
-
CO2-bewust consumeren
Veldhuis, I., Weltevreden, J., & Goldman, S. (2023). CO2-bewust consumeren: initiatieven die bedrijven kunnen nemen. Web publication or website, Duurzaam-ondernemen.nl. https://www.duurzaam-ondernemen.nl/co2-bewust-consumeren-initiatieven-die-bedrijven-kunnen-nemen/
-
CO2-bewust consumeren: hoe dan?
Veldhuis, I., Weltevreden, J., & Goldman, S. (2023). CO2-bewust consumeren: hoe dan?. Web publication or website, Food en Retail. https://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/weblog/2023/11/[column]-co2-bewust-consumeren-hoe-dan/index.xml
-
Business performance and purchase intentions in cross-border e-commerce
Goldman, S. (2023). Business performance and purchase intentions in cross-border e-commerce: Insights from retailer and consumer perspectives. [Research HvA, graduation external, Vrije Universiteit Amsterdam]. Vrije Universiteit Amsterdam.
-
De relatie tussen de politieke voorkeur van Nederlanders en duurzaam leven
Witsenboer, A., Goldman, S., & Weltevreden, J. (2023). De relatie tussen de politieke voorkeur van Nederlanders en duurzaam leven: lessen voor Earth Day. Web publication or website, Duurzaam-ondernemen.nl. https://www.duurzaam-ondernemen.nl/de-relatie-tussen-de-politieke-voorkeur-van-nederlanders-en-duurzaam-leven-lessen-voor-earth-day/
-
Onderzoek: welke duurzame bedrijfsmodellen spreken Nederlanders aan?
Goldman, S., Weltevreden, J., & Verhagen, T. (2022). Onderzoek: welke duurzame bedrijfsmodellen spreken Nederlanders aan?. Web publication or website, Emerce. https://www.emerce.nl/research/onderzoek-welke-duurzame-bedrijfsmodellen-spreken-nederlanders-aan
-
Verantwoord ondernemen in e-commerce
Weltevreden, J., & Goldman, S. (2022). Verantwoord ondernemen in e-commerce: een Europese benchmark. Web publication or website, Emerce. https://www.emerce.nl/research/verantwoord-ondernemen-in-de-e-commerce-een-europese-benchmark
-
The Advancement of Measurement Invariance Testing in Cross-Cultural Research in the Period 1999–2020. Executing Rather Than Scrutinizing?
Van Herk, H., & Goldman, S. P. K. (2022). The Advancement of Measurement Invariance Testing in Cross-Cultural Research in the Period 1999–2020. Executing Rather Than Scrutinizing? In H. Baumgartner, & B. Weijters (Eds.), Measurement in Marketing (1 ed., pp. 95-119). (Review of Marketing Research; Vol. 19). Emerald Publishing Limited. https://doi.org/10.1108/S1548-643520220000019005
-
Cross-border e-commerce in Scandinavia
Goldman, S., Lone, S., & Gommers, A. (2021). Cross-border e-commerce in Scandinavia: opportunities & challenges. Web publication or website, Cross-border magazine. https://cross-border-magazine.com/cross-border-e-commerce-in-scandinavia/
-
Strategic orientations and digital marketing tactics in cross-border e-commerce: Comparing developed and emerging markets
Goldman, S. PK., van Herk, H., Verhagen, T., & Weltevreden, J. WJ. (2021). Strategic orientations and digital marketing tactics in cross-border e-commerce: Comparing developed and emerging markets. International small business journal, 39(4), 350-371. https://doi.org/10.1177/0266242620962658
-
Cross-border e-commerce
Expertgroep Cross-border (E-)commerce (2020). Cross-border e-commerce: De impact van Covid-19. ShoppingTomorrow.
-
Cross-border e-commerce: van Nederland naar Duitsland
Lamprecht, A., Goldman, S., Bak, A., & Bruijn, K. (2020). Cross-border e-commerce: van Nederland naar Duitsland. Web publication or website, Emerce. https://www.emerce.nl/achtergrond/cross-border-e-commerce-van-nederland-naar-duitsland
-
What drives business performance of small and medium-sized enterprises in cross-border electronic commerce?
Goldman, S., van Herk, H., Verhagen, T., & Weltevreden, J. (2018). What drives business performance of small and medium-sized enterprises in cross-border electronic commerce? a study comparing developed and emerging markets . Paper presented at EMAC 2018 Doctoral Colloquium, Glasgow, United Kingdom.
-
The state of cross-border ecommerce in Europe
de Boer, D., Goldman, S., Weltevreden, J., Keuter, J., Bunck, P., & Witsenboer, A. (2017). The state of cross-border ecommerce in Europe. Web publication or website, Hogeschool van Amsterdam, Centre for Market Insights. https://public.tableau.com/profile/cmihva#!/vizhome/TheStateofCross-borderEcommerceinEurope/Cross-borderE-Commerce
-
Cross-border e-commerce
Goldman, S., Weltevreden, J., & Keuter, J. (2016). Cross-border e-commerce: een wereld te winnen. Twinkle Magazine, 12(9), 58-61.
-
Grenzeloos groeipotentieel
Goldman, S., Heldoorn, R., & van Herk, H. (2016). Grenzeloos groeipotentieel: waarom kopen Nederlanders bij webwinkels in het buitenland? Tijdschrift voor marketing, 50(1/2), 42-45.