Dr. A.M.W. Bosschaart (Adwin)
Hoofddocent, cluster Maatschappijvakken-
Lesgeven over zeespiegelstijging
Bosschaart, A., & Niederer, S. (2023). Lesgeven over zeespiegelstijging: verbeelding als middel tegen het doemdenken. Tijdschrift Milieu, 2023(september), 10-12.
-
Water op het schoolplein
Favier, T., & Bosschaart, A. (2019). Water op het schoolplein: extra module wateroverlast. Geografie, 28(8), 18-20. https://geografie.nl/artikel/water-op-het-schoolplein?access=1c89fc1344b30725915d8cf5b3c040c9
-
Welke invloed heeft kennis op het klimaatdenken van scholieren?
Bosschaart, A. (2019). Welke invloed heeft kennis op het klimaatdenken van scholieren? Leerlingen en klimaat (3). Geografie, 28(5), 32-34. https://geografie.nl/artikel/welke-invloed-heeft-kennis-op-het-klimaatdenken-van-scholieren?access=e7b688c31302dc0f7b1d4c66591754e5
-
Van mijn vliegreizen blijven ze af
Bosschaart, A. (2019). Van mijn vliegreizen blijven ze af. Geografie, 28(4), 40-41.
-
Toch een ver-van-je-bed-show?
Bosschaart, A. (2019). Toch een ver-van-je-bed-show? Hoe denken leerlingen over klimaatverandering? Geografie, 28(3), 35-37. https://geografie.nl/artikel/toch-een-ver-van-je-bed-show
-
Ecorexia of klimaatapathie?
Bosschaart, A. (2019). Ecorexia of klimaatapathie? hoe denken Amsterdamse leerlingen over klimaatverandering? Hogeschool van Amsterdam, Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding. https://www.hva.nl/binaries/content/assets/subsites/urban-education/projecten/hoe_denken_scholieren_over_klimaatverandering-adwin_bosschaart-2019.pdf?1557854212316
-
Waterbewustzijn begint in de eigen omgeving
Bosschaart, A. (2016). Waterbewustzijn begint in de eigen omgeving. Didactief, 46(4), 8-9.
-
Designing a flood-risk education program in the Netherlands
Bosschaart, A. M. W., Van der Schee, J., & Kuiper, W. (2016). Designing a flood-risk education program in the Netherlands. The Journal of environmental education, 47(4), 271-286. https://doi.org/10.1080/00958964.2015.1130013
-
Evaluating a flood-risk education program in the Netherlands
Bosschaart, A. M. W., van der Schee, J., & Kuiper, W. (2016). Evaluating a flood-risk education program in the Netherlands. Studies in Educational Evaluation, 50, 53-61. https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2016.07.002